Leerlingen van Mevr. Lin representeren Nederland in verdere China Bridge competitie (汉语桥比赛)

Op zondag 9 april deden twee leerlingen van het Lorentz Lyceum mee met de landelijke voorronde van de internationale Chinese taalwedstrijd China Bridge (汉语桥), georganiseerd en gesponsord door Hanban. Leerlingen van Confucius-scholen in Nederland nemen het tegen elkaar op in een schriftelijke test over de kennis van China, een individuele speech van 4 minuten in het Chinees en een culturele (Chinese) uitvoering.
Hilde Spierenburg uit vwo 6 en Maud Bosman uit vwo 5 van het Lorentz Lyceum wonnen respectievelijk de 1e en 2e prijs. Hilde zong een prachtig Chinees lied 《美丽的神话》, speelde viool en werd begeleid door haar moeder op de piano. Maud voerde een heel mooie waaierdans uit. Zij mogen Nederland vertegenwoordigen in de verdere competitie van Confucius-scholen uit de hele wereld komende herfst in Beijing.
Voor beide meiden, van harte gefeliciteerd恭喜你们, voor deze geweldige prestatie en uiteraard ook voor onze Mevr. Lin die hen heeft gecoacht en op dit hoge niveau heeft gebracht!