Dit zegt het Chinese dierenriemteken over jou

In het vorige artikel hebben we kennis gemaakt met welke dieren behoren tot de Chinese dierenriem. Vandaag gaan we het hebben over de karaktereigenschappen van deze dieren en daarmee hebben we het ook een beetje over jou… Let’s Go~!

chick.yellow.png
muis + cow_emoji_icon_png_large
Het eerste paar is de rat en de os. In de Chinese dierenriem staan ratten bekend als intelligent en de os als hardwerkend vee. Als je alleen je hersens gebruikt, maar niet je handen of je gebruikt alleen je handen, maar niet je hersens, dan heb je in beide gevallen een slecht resultaat. Je hebt zowel je handen als je hersens nodig om je doelen te bereiken. Om deze reden zijn ratten en ossen sterk met elkaar verbonden en zijn het goede vrienden van elkaar.
217-tiger-face+ rabbit_face_emoji
Het tweede paar zijn de tegenpolen tijgers en konijnen. Tijgers zijn moedig en konijnen voorzichtig. Te veel moed kan omslaan in roekeloosheid, maar zonder moed ben je wellicht te timide of zelfs laf. In China geloven ze dat konijnen het goed kunnen vinden met schapen, honden en varkens en moeten ze oppassen voor hanen, ratten, ossen, draken en paarden. Dus alle konijnen opgepast in 2017!
draak + snake_emoji
Het derde paar is de draak en slang. De draak is ongetemd en de slang is flexibel. De draak en de slang staan zorgen voor evenwicht tussen hard- en zachtheid. De beste vrienden van een draak zijn apen, hanen en ratten. Draken kunnen het minder goed vinden met andere draken (er is maar plaats voor 1 draak in de lucht), honden, konijnen en ossen.
horse_emoji_icon_png_large  + geit
Het volgende paar is het paard en schaap. Het paard is vooruitstrevend en het schaap is vriendelijk. Als een persoon alleen maar let op resultaten en niet de omgeving analyseert, dan zal deze persoon uiteindelijk falen. Maar als je alleen vriendelijk bent en doet wat anderen willen verlies je het doel uit het oog. Om deze reden zijn paarden en schapen een goede match.
monkeyspng+ chicken_emoji_icon_png
Dan de aap en de haan. Een aap is snel en flexibel en vooruitstrevend. Een haan kraait altijd stipt om 6.00 uur in de ochtend en staat voor continuïteit. De haan zorgt voor stabiliteit in de groep terwijl de apen zich meer richt op vernieuwingen. De slimme apen kunnen het goed vinden met draken en tijgers. Slangen zijn vergif voor ze en varkens maken voor hen er alleen maar een puinzooi van.
dog + varken
Tot slot de loyale honden en geliefde varkens. Varkens zijn makkelijk in omgang en sociaal. Als je alleen loyaal bent, maar je zit niet helemaal lekker in de groep, dan heb je grote kans afgewezen te worden. Omgekeerd zorgt het er voor dat je principes verliest. Daarom is het van belang de juiste balans te vinden. En dat is uiteindelijk waar de hele Chinese dierenriem voor staat: balans en harmonie.
Weet je wat jouw Chinees dierenriemteken is? Laat ons in de reacties weten of je jezelf kan vinden in de genoemde karakteristieken.
tabel

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door juf Wang