In de Gelderlander: China lauwert leerlinge Lorentz

Donderdag 30 november 2017

Hoe ver je kunt komen als je vanaf de brugklas Chinese les krijgt? Tot in Beijing. De 17-jarige Hilde uit Arnhem levert het bewijs.

KIAC3505
De leerlinge van het Lorentz Lyceum zit in de hoofdstad van China als au pair én won onlangs een studiebeurs, waardoor ze haar verblijf kan verlengen.

Mevr. Lin

Spierenburg is al voor de Chinese taal gewonnen. ,,Chinees werd vanaf het eerste leerjaar aangeboden als extra vak’’, zegt de Arnhemse, die het tweetalig onderwijs volgde dat het Lorentz Lyceum aanbiedt. ,,Het werd mij destijds aangeraden en het leek me wel geinig.’’
Chinese les kreeg ze van mevrouw Shichun Lin, directeur van Stichting Chinese School Arnhem. ,,Ik weet nog dat mevrouw Lin vertelde dat slechts een derde van de 30 leerlingen die eraan begonnen, zou doorgaan tot de examenklas’’, herinnert Spierenburg zich. ,,Iedereen lachte en keek elkaar sceptisch aan, zo van: ja ja, dat gaat ons mooi niet gebeuren. In het zesde jaar waren we met z’n vijven over en was er één meisje dat het jaar overdeed. Zo zie je maar.’’

>>Lees meer hier of hier.