Nederland in top 10 China Bridge (汉语桥) 2017

AZTV3756

De 10e editie van de internationale Chinese taalwedstrijd China Bridge (汉语桥) voor middelbare scholieren eindigde zaterdag 28 oktober in Kunming, een stad gelegen in het zuidwesten van China in de provincie Yunnan. Met 209 leerlingen uit 96 landen deden er deze editie een recordaantal deelnemers mee aan de competitie. Hilde Spierenburg, leerling van Mevr. Lin, vertegenwoordigde Nederland en heeft uiteindelijk in de categorie Beste van Europa en Populairste individuele deelnemer de top 10 bereikt. Door deze geweldige prestatie heeft ze een studiebeurs van Confucius Instituut Hanban mogen ontvangen om een halfjaar in China te studeren.
SQHU3517
In het thema ‘Learn Chinese, Double Your World’ plantte de deelnemers op de eerste dag bomen om hun internationale vriendschappen te bezegelen.
[wpvideo k50p1q4r]
Naast mondelinge- en schriftelijke taalvaardigheid werden de deelnemers getest over kennis van de Chinese cultuur en vond er een talentenronde plaats.
[wpvideo lPlLwKT3]
Hilde heeft een prachtig lied 《美丽的神话》gezongen en werd door een producer van nationale tv gevraagd voor een tv opname met een live band.
[wpvideo oBAQW1eI]
China Bridge is in 2008 ontstaan en het aantal deelnemende landen is gegroeid van 24 naar 96. Sinds 2012 heeft de provincie Yunnan zes edities georganiseerd. Het evenement duurde dit jaar in totaal 17 dagen.
[wpvideo oVugm3MI]