《三打白骨精》uit reis naar het westen

Reis naar het westen is een roman (verhaal) geschreven in de zestiende eeuw (meer dan 500 jaar geleden)! De roman is geschreven door Wu Cheng’en, maar dat weten ze niet zeker, omdat er geen bewijzen zijn gevonden. Het verhaal speelt zich grotendeels af op de dunbevolkte landen langs de zijderoute tussen China en India. De omschrijving van hoe de landen eruitzien zijn grotendeels verzonnen (fictief).
Over reis naar het westen
Boeddha heeft de monnik XuánZàng de taak gegeven om belangrijke geschriften uit het westen (India) op te halen. Sun WuKong (de Apenkoning), Zhu BaJie (het varken) , Sha WuJin (de rivier oger) en de derde drakenprins van de drakenkoning (een paard waar monnik XuánZàng op kan rijden) moeten voor straf mee op reis om monnik XuánZàng te helpen en te beschermen.
Sun WuKong
Sun WuKong is de apenkoning. Hij is intelligent, maar ook gewelddadig. Daarom heeft hij een gouden magische hoofdband gekregen. Met die hoofdband kan XuánZàng hem pijn doen door een magisch woord te zeggen.
Zhu BaJie
Zhu BaJie is het varken dat is verbannen naar de aarde. Hij was verliefd op de godin van de maan Chang’e en een heleboel andere mooie meisjes. Hij probeert altijd zijn taken aan iemand anders te geven en heeft altijd honger.
Sha WuJin
Sha WuJin is een rivier oger. Hij is verbannen naar de aarde, omdat hij de kristallenbeker van de Heilige koninginmoeder heeft gebroken. Hij is erg stil, maar betrouwbaar en heeft een ander karakter dan Sun WuKong en Zhu BaJie.
Drakenprins
Yùlóng Sāntàizǐ is de derde prins van de drakenkoning. Wanneer de groep hem ontmoet staat hij op het punt om gedood te worden voor het feit dat hij de grote parel van zijn vader in brand heeft gestoken. In vrijwel het gehele verhaal heeft hij de gedaante aangenomen van een paard waar XuánZàng op kan rijden.
De reis naar de geschriften toe wordt lastiger gemaakt door vele tegenstanders en andere problemen die ze onderweg tegenkomen. De meeste tegenstanders waar de groep mee te maken krijgt zijn fantasiewezens zoals demonen, gobelins en ogres. In elk 1 tot 4 hoofdstukken/afleveringen wordt monnik XuánZàng gevangen genomen of komt de groep een ander obstakel tegen. De groep verzint dan listige (en vaak een gewelddadige) manier om hun tegenstander te overwinnen.
In de meest beroemde scene 《三打白骨精》zien we waar de groep mee te maken krijgt tijdens hun reis naar het westen.

Reis naar het westen is nu volledig in het Nederlands te lezen!
Koop het boek Reis naar het westen nu via uitgeverij Qilin of via Bol.com voor slechts €25,50 (exlcusief verzendkosten).