Uitreiking studiebeurs 2017

2017年10月22日,安恒中文学校的两名学生获得了来自中文教育基金会的奖学金。他们是 Jan Willem Klein 和陈伟雄同学。在这里特意表扬两位同学今年的优秀表现,同时希望其他同学也刻苦学习,取得优异成绩。
Op 22 oktober 2017 hebben Jan Willem Klein uit klas M7 en Alex Chen uit M10 een studiebeurs ontvangen. Met de inzet die Jan en Alex hebben getoond en de prachtige resultaten die ze hebben gehaald afgelopen jaren hebben ze deze beurs meer dan verdiend.

IMG_0890
Jan同学在安恒中文学校学习汉语已经五年了,每个星期都坚持来学校上课。这种坚持是非常可贵的。其次Jan的成绩也非常优异,常常在班级前三名。上课勇于提问的他非常积极的参与课堂讨论,作业也做得一丝不苟。凭着优异的成绩,他成功跳级从M1跳到M3
Jan zit al meer dan 5 jaar bij ons op school en heeft al die jaren vrijwel nooit een les gemist. Met zijn volharding en enthousiasme presteert hij uitstekend en behoort hij daardoor elk jaar in de top 3 van zijn klas. Met zijn discipline heeft hij zelfs klas M2 mogen overslaan.
IMG_0881
 陈伟雄同学今年就要毕业了,马上就要参加六级汉语水平考试。学习认真,艰苦朴素,尊敬老师,乐于助人的他是所有学生学习的好榜样。陈伟雄同学不但口语非常得好,在书写方面也是可圈可点。陈伟雄同学在课间会主动帮助老师和同学,每次见到老师同学都会主动问好,在家更是帮助父母分担家务。
Alex Chen zal dit jaar afstuderen en gaat in juni op voor HSK niveau 6. Hij is zeer ijverig en helpt zijn juf en klasgenoten graag. Alex heeft toen hij klein was bij ons op Chinese school gezeten, maar is na aantal jaar les gestopt. Uiteindelijk zag hij zelf in dat het geen verstandige keuze was geweest om te stoppen en is hij daarom weer bij ons teruggekomen. De afgelopen drie jaar heeft hij heel hard gewerkt om zijn opgelopen achterstand weer in te halen en dat heeft hij erg knap gedaan.
IMG_0886
 安恒中文学校每年都会提供奖学金给那些成绩优异,品行兼优的好学生,以此来鼓励他们。希望大家能从陈伟雄和Jan的故事中吸取经验,争取做明年的奖学金得主!
Om leerlingen zoals Jan Willem Klein en Alex Chen aan te moedigen Chinees te blijven leren zullen we dit jaar wederom bekijken of er leerlingen van Stichting Chinese School Arnhem kans maken op een studiebeurs. We zijn erg trots op deze twee leerlingen en feliciteren ze daarom nogmaals van harte!
IMG_0872