161011 HSK conferentie

img_0004
【安恒中文学校简讯】20161012日,孔子学院在莱顿大学举办了汉语水平考试(HSK)培训大会。届时,驻荷兰中国大使馆秘书、孔子学院院长为大会致词,中国汉办负责HSK命题的两位专家专程从中国飞到荷兰为广大奋斗在荷兰的中文老师亲自授课。另外,很多来自荷兰不同中文学校的老师都参加了培训,安恒中文学校的教师队伍也由林校长带队参加了该培训大会。
img_0002
通过参加培训,使我们更详细、清楚地了解到HSK 的命题思路及试题特点,这必将有助于老师们更好的辅导自己的学生学习汉语,进而不断提高HSK的过关率。
最后,祝愿即将要报名参加HSK的同学们能取得优异的成绩,将你们所学的中文知识在真实的生活中应用自如。
img_0021
Op 12 oktober 2016 hebben mevr. Lin, juf Zhu, juf Wang en juf Maylinthia deelgenomen aan de HSK conferentie in Leiden. De conferentie bestond uit lezingen die geven werden door vertegenwoordigers van Confucius Instituut, Hanban en de Chinese ambassade. De vertegenwoordigers zijn speciaal vanuit China naar Nederland gekomen om ons bij te praten over de opzet van het HSK examen en hoe de docenten de leerlingen nog beter kunnen voorbereiden op het examen.
img_0016
Ook dit jaar streven we er naar om alle deelnemers voor het examen te laten slagen en hopen we dat onze leerlingen wederom een nieuwe mijlpaal zullen behalen. Iedereen even een tandje bijzetten!